איך יוצאים ממעגל האלימות?

מדוע היא לא עוזבת? 

זו השאלה שאנשים רבים שואלים כאשר הם לומדים שאישה סובלת מהתעללות. הבעיה היא שזה לא כזה שפוט לאלו שנמצאות בתוך מערכת היחסים המתעללת. סיום קשר משמעותי הוא אף פעם לא קל. זה אפילו נהיה קשה יותר כשאת מבודדת מהמשפחה ומהחברים שלך, מוכה, נשלטת כלכלית ומאויימת פיזית.

אם את מנסה להחליט אם להישאר או לעזוב את עלולה להרגיש מבולבלת, לא בטוחה ומפוחדת. אולי את עדיין מקווה שמצבך ישתנה או שאת חוששת כיצד בן הזוג יגיב אם הוא יגלה שאת מנסה לעזוב. 

לרגעים תרצי לברוח ולרגעים תרצי להישאר. אולי את אפילו מאשימה את עצמך בהתעללות או מרגישה חלשה ונבוכה מעצם המצב.

אל תהיה לכודה על ידי אשמה, האשמה עצמית או בלבול, הדבר היחיד שחשוב הוא הבטחון האישי שלך.

אם את עוברת התעללות זכרי:

את לא אשמה, 
אינך הגורם להתנהגות הפוגענית של בן/בת הזוג, 
מגיע לך שיתייחסו אלייך בכבוד, 

מגיע לך חיים בטוחים ומאושרים,
לילדים שלך מגיע חיים בטוחים ומאושרים, 
את לא לבד, יש אנשים שמחכים לעזור, 
יש משאבי רבים הזמינים לנשים שעוברות התעללות, כלל מוקדי חירום, מקלטים ואפילו הכשרה לעבודה, שירותים משפטיים וטיפול בילדים, אל תחכי, פני עוד היום.


קבלת החלטה לעזוב קשר פוגעני

כשאת עומדת בפני ההחלטה לסיים את מערכת היחסים הפוגענית או לנסות להציל אותה, זכרי את הדברים הבאים: 

אם את מקווה שבן הזוג הפוגע שלך ישתנה… ההתעללות כנראה תמשיך להתרחש. למתעללים יש בעיות רגשיות ופסיכולוגיות עמוקות. שינוי אינו בלתי אפשרי, אך הוא לא מהיר ולא קל. ושינוי יכול לקרות רק לאחר שהמתעלל לקח אחריות מלאה על התנהגותו, ביקש טיפול מקצועי והפסיק להאשים אותך, את ילדותו האומללה, לחץ, עבודה, שתייה או טמפרמנט. 

אם את מאמינה שאת יכולה לעזור לו זה מאוד טבעי. את עלולה לחשוב שאת היחידה שמבינה אותו או שזו האחריות שלך לתקן את הבעיות שלו. אבל האמת היא שעל ידי הישארות וקבלת התעללות חוזרת ונשנית את מחזקת ומאפשרת את ההתנהגות שלו. במקום לעזור לו את מנציחה את הבעיה.

אם בן הזוג הבטיח להפסיק את ההתעללות, ביקש הזדמנות נוספת, התחנן לסליחה והבטיח להשתנות, יכול להיות שהוא אפילו מתכוון לכך, אבל המטרה האמיתית שלו היא להישאר בשליטה ולמנוע ממך לעזוב. לרוב יחזור במהירות להתנהגות הפוגענית שלו לאחר שסלחת לו והוא כבר לא יחשוש שתעזבי. 

גם אם בן הזוג שלך בייעוץ זה לא מבטיח שישתנה. מתעללים רבים העוברים ייעוץ ממשיכים להיות אלימים, פוגעים ושולטים. אם בן/בת הזוג שלך הפסיקו למזער את הבעיה או להלעות תירוצים, זה סימן טוב. אבל את עדיין צריכה לקבל את ההחלטה שלך על סמך מי שהם עכשיו, לא האדם שאת מקווה שיהפכו אליו.

אם את מודאגת ממה יקרה אם תעזבי את עלולה לפחד ממה שבן הזוג המתעלל שלך יעשה, לאן תלכי או איך תפרנסי את עצמך או את ילדיך. אל תתני לפחד מהלא מודע להשאיר אותך במצב מסוכן ולא בריא.

בואי הצטרפי אלינו, קבלי כלים, עזרי לנשים אחרות שצריכות אותך ותשאבי כוח מהתהליך.

דברי איתנו-איתך אחותי
צרי איתנו קשר

אם נוח לך יותר לכתוב, כתבי לנו למייל או לפייסבוק